Filmy
Video, obraz, ruch, emocje! W ciągu kilku sekund jest w stanie przekazać odbiorcy olbrzymią dawkę informacji. Odpowiednio zrealizowane video pozwoli rozwinąć Twoje pomysły, Twój biznes i wnieść je na wyższy poziom.
Kluczem do sukcesu jest dobry pomysł, plan do jego realizacji i ludzie, którzy znają się na swojej pracy, co do których możesz mieć zaufanie. Zapoznaj się z naszym portfolio i sposobem pracy przy zróżnicowanych projektach. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej skontaktuj się z nami 😉
Najczęściej (chociaż nie zawsze) PreProdukcja składa się z etapów:
Określenie celów – Musimy wiedzieć co robimy i w jakim celu. Co ma pokazać video i do jakiej grupy docelowej jest kierowane. Późniejsze etapy są efektem tych ustaleń.
Scenariusz – Scenariusz jest niezbędny przy takich realizacjach jak teledyski, reklamy, filmy korporacyjne. Przy filmach festiwalowych, może okazać się przydatny w podstawowej wersji.
Story Boardy – Są to rysunki, pokazujące poszczególne ujęcia, rozpisane w scenariuszu. Pomagają inwestorowi wyobrazić sobie efekt finalny a operatorowi przygotowanie się do pracy na planie zdjęciowym.
Mood Boardy – Najczęściej są to slajdy ze zdjęciami pokazującymi klimat video jaki chcemy osiągnąć. Zdjęciom towarzyszy krótki opis, wyjaśniający pomysły.
Plan pracy – Rozpiska w której mamy określone zadania, jakie ma każdy członek zespołu, czas pracy, czas realizowania danych ujęć itp.
Najczęściej za realizację video odpowiedzialne są następujące osoby:
Reżyser – Osoba która ma największy wpływ na ostateczny wygląd obrazu. Podejmuje większość decyzji. Dba o spójność historii.
DOP (Operator kamery) – Osoba odpowiedzialna za jakość materiału zarejestrowanego na planie. Podejmuje decyzje dotyczące sprzętu, oświetlenia. Autor zdjęć.
Oświetleniowiec – Osoba która pomaga DOP w oświetleniu sceny.
Kierownik produkcji – Dba o sprawną realizację, terminy, sprawy formalne oraz organizację pracy.
Scenograf – Pomaga reżyserowi oraz DOP w aranżacji elementów z których składa się tło ujęć.
W postprodukcji możemy wyszczególnić 3 podstawowe etapy:
Montaż – Polega na łączeniu poszczególnych ujęć w sceny które budują historię. Przez zabiegi montażowe można całkowicie zmienić odbiór obrazu.
Color Correctiom – Poprawa kolorystyki. Na tym etapie, poprawiamy wszelkie możliwe niedociągnięcia, dbamy o prawidłowy i spójny kontrast, tak żeby obraz we wszystkich ujęciach był jednolity.
Color Grading – Po wykonaniu korekcji barwnej, następuje etap nadawania koloru, który powinien być ustalony już na etapie Preprodukcji.
Video kojarzą się przede wszystkim z reklamami. Oczywiście filmy promocyjne to faktycznie niedługie przekazy wizualne, ale to nie koniec zastosowań takich mini-produkcji. Obecnie video, dużo skuteczniej przyciąga uwagę odbiorców, niż np. tekst. Coraz większe możliwości technologiczne wpływają także na jakość takich produkcji i pozwalają wykreować ciekawy efekt końcowy. Produkcja video to trend, który jest coraz bardziej widoczny i dostrzegalny na wielu płaszczyznach. Coraz więcej stron internetowych wyświetla nam po wejściu filmik związany z tematyką witryny. Duże firmy inwestują w swoje filmy korporacyjne, które w interesujący sposób przedstawią ich usługi i zachęcą potencjalnych klientów. Powstają również video z przeróżnych eventów, od tych na wielką skalę – np. koncertów, aż po mniejsze imprezy firmowe czy kameralne wydarzenia. Jest to nie tylko świetna pamiątka, ale takie video może stać się także dobrą reklamą.
Przy produkcji każdego obrazu, niezależnie od typu, bardzo ważny jest pomysł i ogólna koncepcja realizacji przedsięwzięcia. Jednak nawet najlepszy plan może nie zostać w pełni zrealizowany, jeśli zabraknie doświadczonej ekipy, która profesjonalnie podejdzie do produkcji i poradzi sobie z realizacją zamysłu autora. Dlatego tak istotne jest, by w tej kwestii zaufać profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą jak pracować przy takiej produkcji, aby praca poszła szybko i sprawnie, a efekt spełniał wszelkie oczekiwania klienta.
Biorąc pod uwagę obecne trendy, inwestycja w produkcję video to świetny pomysł. Po pierwsze obrazy te mają bardzo szerokie spektrum zastosowań, sprawdzają się w wielu dziedzinach i okolicznościach. Kolejna sprawa to fakt, że jako krótkie produkcje mogą mieć bardzo szeroki zasięg, ponieważ są idealnym rozwiązaniem dla przekazu obecnego w Internecie i social media. Video to doskonały nośnik, który może zostać wykorzystany zarówno w celach promocyjnych, jak i jako pamiątka lub dopełnienie koncepcji artystycznej.